Klusserdeklus

10Wheels-31Eerder deze maand heb ik mij verder verdiept in de wereld van de zowel bejubelde als verguisde BMW K1200LT. Voor de niet-weters: Dat is het al wat oudere vlaggenschip van BMW waarvan we er maar liefst 3 hebben in ons cluppie.

Aangesloten op zo’n geweldig forum waar gelijkgestemden berichten uitwisselen, was het idee ontstaan voor een klusdag. Eén van de forumleden wilde de koppelingsplaten en de versnellingsbak vervangen. Uitbesteden aan de dealer, zou alleen al een dikke 1.000 euro aan arbeidsloon opleveren. Dus waarom  dan geen beroep op de kennis van de forumleden en er een leuke dag van maken?

SD15-3Met de nodige voorbereiding (onderdelen kopen, hoofdstukken uit het werkplaatshandboek printen, speciaal gereedschap maken) werd op een mooie zaterdag bijkans de complete motorfiets uitelkaar gehaald. Vanaf de achterkant gezien: achterspatbord, achterwiel, uitlaat, middenbok en kardanhuis en -tunnel. En dan ziet het er uit zoals op deze foto.

Alles stapje voor stapje uitgevoerd is het vooral een tijdrovende klus. Geweldig leerzaam! En af en toe is het zoeken naar hoe het ook alweer zat.

SD15-7

Wat ik begrepen heb zit alles inmiddels weer op z’n plek en zijn de eerste probleemloze kilometers alweer gemaakt.

Frank (tweede van rechts op de foto) heeft aangeboden dat als één van onze LT’s er een keer aan toe is, hij met liefde wil helpen. We zijn welkom in zijn prachtige garage in het Arnhemse.

2 gedachten over “Klusserdeklus

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s