Het begin van de ellende

Verderop is te lezen hoe Ton aan zijn pechdag begon, maar dat is nog maar de helft van het verhaal.
Dit is het moment waarop Ton zich zorgen begon te maken over het oliepeil.
Instructieboekje nageplozen: geen enkele vermelding over het type olie.
Peilglaasje: lijkt okee, later nog eens proberen. Verder rijden dan maar.

Misschien onderweg wat olie oppikken bij een tankstation. Zo gezegd zo gedaan, maar niet heus.
Het eerste tanksation voorbijgereden (te laat opgemerkt) op naar het volgende. Ach, geen probleem. Volgens de navigatie slechts een kilometer verder.
En jawel. Een kilometer verder… Een tankstation… gesloten.. voor de eeuwigheid…
Hoera de zoveelste blunder van Garmin (daar valt inmiddels een boek over te schrijven. vooral over de zumo 660).
Nou dan maar zonder olie. Op weg naar de Nürburgring.

Bij aankomst bij de Nürburgring de motoren geparkeerd en de K1200 LT van Ton op de bok. Magic words van Ton: hij staat niet lekker.

Na een kopje koffie was Ton, bezorgd als hij was over z’n oliepeil, al weer op weg om nog eens het peilglas af te lezen.
Het volgende moment schieten Rutger en Jan Willem als door een horzel gestoken lang mij heen.
Jawel. De motor stond inderdaad niet goed op de bok. Daar was Ton inmiddels achter gekomen.
Moe van al het rijden hadden motor en berijder besloten dat het beter was om even te gaan liggen. Helaas voor de lezer was de fotograaf niet bij machte het geheel op de gevoelige plaat vast te leggen.
Met vereende krachten werden Ton en zijn fiets overeind geholpen (o ja, gelukkig had de naastgeparkeerde auto geen schade opgelopen).

Nauwelijks bijgekomen van de schrik bemerkte Ton dat -net als de dag ervoor- zijn alarm van slag raakt bij de Nürburgring. Het gevolg: de motor wil niet starten.
Met opnieuw een stevige wandeling in het verschiet zijn we eerst maar even gaan kijken bij alle auto’s die wel reden.
Wijs geworden na de vorige keer hebben we Ton vriendelijk verzocht eerst de helm en andere accesoires uit de koffers te pakken, alvorens een poging te doen de motor te verplaatsen.
Want je snapt dat het erg vervelend is dat wanneer de motor dan eindelijk start, je deze weer moet uitzetten omdat je je helm nog in de afgesloten koffer hebt zitten.

Moeten we nog vermelden dat Ton ’s avonds zijn cola ook nog heeft omgegooid? Nee. Laten we dat maar niet doen.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s